Helena Torres Purroy
La Dra. Helena Torres-Purroy és professora associada del Departament de Filologia i Comunicació de la Universitat de Lleida. És membre del grup de recerca del Cercle de Lingüística Aplicada, on realitza investigacions en ideologies lingüístiques, transmissió intergeneracional de llengües minoritzades, dinamització de llengües minoritàries, i polítiques i planificació lingüística. Des del 2021, la Dra. Torres-Purroy s’ha centrat en l’estudi i la promoció de l’occità aranès. És membre del Consell Assessor de l’Aranès (Conselh Consultatiu der Aranés), que assessora el govern de la Val d’Aran (Conselh Generau d’Aran) en matèria lingüística. També participa en el desenvolupament de tecnologies de la llengua en aranès. La Dra. Torres-Purroy és membre del consell de redacció de la Revista de Llengua i Dret i coordinadora del bloc d’aquesta revista (https://eapc-rld.blog.gencat.cat).
Helena Torres-Purroy és membre del Cercle de Lingüística Aplicada (UdL) i dels següents projectes de recerca fiinançats:
- Projecte: Alta minorización y reproducción lingüística en el suroeste europeo (AMRELSE) (PID2021-125859NB-I00)
- Finançat per: Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades
- Finançment: 75.867,00 €
- Durada: 2022-2026
- Projecte: Interculturality, European Citizenship and English as a Lingua Franca: Policies and Practices in Higher Education International Mobility Programmes (FFI2012-35834)
- Finançat per: Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades
- Finançment: 51.480€
- Durada: 2013-2016
Articles/artículos (revisats per parells/revisión por pares/peer-reviewed) (2018-2024):
- Torres-Purroy, H. & Mas-Alcolea, S. (2024). La sostenibilitat del català en la recerca a la universitat catalana “internacional”: un estudi de cas. Revista de llengua i dret, Journal of Language and Law, 81, 69-87. https://doi.org/10.58992/rld.i81.2024.4180 Open access: https://raco.cat/index.php/RLD/article/view/430499/524856
- Torres-Purroy, H. & Mas-Alcolea, S. (2022). Language policy and multilingualism in semi-peripheral higher education research: Two cases from a University in Catalonia. Linguistics and Education, 71(101105). DOI: http://doi.org/10.1016/j.linged.2022.101105 Open access: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0898589822000936
- Mas-Alcolea, S. & Torres-Purroy, H. (2022). Discourses of foreign language development in study abroad: Social networks and other intervening factors. Foreign Language Annals. https://doi.org/10.1111/flan.12612 Open access: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/flan.12612
Capítols de llibre/capítulos de libro/book chapters (2018-2024):
- Torres-Purroy, H. & Mas-Alcolea, S. (2024). The perpetuation of heteropatriarchal dynamics in scholarly gatekeeping: Analysing reviewers’ feedback from the perspective of LGBTQ+ early-career-scholars. A McCulloch, Sharon (Ed.) Novice LGBTQ+ scholars’ practices in writing for scholarly publication, Routledge/Taylor & Francis, pp.44-. ISBN: 9781032227870
- Torres-Purroy, H. & Mas-Alcolea, S. (2021). Applying the Community of Practice Theory in Higher Education: The Case of the Research Group. A Huisman, J. and Tight, M. (Eds.) Theory and Method in Higher Education Research (Theory and Method in Higher Education Research, Vol.
7), Emerald Publishing Limited, Bingley, pp. 39-53. https://doi.org/10.1108/S2056-375220210000007003 - Mas-Alcolea, S. & Torres-Purroy, H. (2021). Study abroad and students’ (lack of) integration: The case of a Spanish ghetto in Italy. A R. Mitchell & H. Tyne, Language, Mobility and Study Abroad in the Contemporary European Context (pp. 47-63). Routledge/Taylor & Francis.
- Mas-Alcolea, S. & Torres-Purroy, H. (2021). Shadowing and narrative interviewing combined: the advantages of using an observational method in higher education research. A Huisman, J. and Tight, M. (Eds.), Theory and Method in Higher Education Research, Vol. 7), Emerald
Publishing Limited, Bingley, pp. 161-172. https://doi.org/10.1108/S2056-375220210000007010 - Torres-Purroy, H., & Mas-Alcolea, S. (2019). The Internationalization of Scientists’ Communication: An Essential Literature Review. A Turner, P. et al. (Eds.), Internationalizing the Communication Curriculum in an Age of Globalization. (99-112) Routledge.
La docència d’Helena Torres-Purroy rau principalment en els camps de la sociolingüística, la lingüística aplicada i l’anàlisi del discurs. Exemples d’experiència docent:
- Sociolingüística catalana (Grau en Filologia catalana y estudis occitans)
- Lingüística aplicada (Grau en Filologia catalana i estudis occitans)
- Analysing English texts (Grau en Estudis anglesos)
- Introducció a la lingüística (Grau en Estudis anglesos)
La Dra. Helena Torres-Purroy ha estat promotora del Projècte Araina: votzes en aranés. Subvencions per promoure el coneixement i l’ús de l’occità, aranès a l’Aran, a Catalunya. Generalitat de Catalunya. 2022. 6.040,00€. Ref. 7495 D/482000102/4511/0000. www.projecte-araina.org