Xavier Martin-Rubió
Xavier Martin-Rubió està llicenciat en Filologia Anglesa i també en Comunicació Audiovisual, ambdós títols de la Universitat de Lleida; també va cursar el màster “Analysing Europe” a les universitats de Maastricht i de Portsmouth. Va defensar la seva tesis doctoral, titulada “Identity construction in 2 bilingual communities: clashing nationalist discourses” a l’Abril de l’any 2011. Va treballar de professor d’anglès a un institut concertat, dues escoles oficials d’idiomes i dues universitats privades abans de tornar a treballar a la universitat de Lleida. Va començar a treballar a temps complet el desembre de 2014. Ha estat involucrat en 4 projectes competitius com a membre del CLA, i després d’un parèntesis de diversos anys, torna a publicar en temes d’internacionalització de la universitat i dels programes en anglès en universitats en països no anglòfons. També sobre emocions i creences en l’aprenentatge de llengües addicionals, i en les mesures de fluïdesa i correcció en diverses tasques d’aprenentatge.
Projecte en curs: Evolució de les ideologies lingüístiques a la formació del futur professorat d’anglès des d’una perspectiva ELF (ELFING) PID2022-137554NB-I00
p { color: #000000; line-height: 115%; text-align: left; orphans: 2; widows: 2; margin-bottom: 0.25cm; direction: ltr; background: transparent }p.western { font-family: “Calibri”, serif; font-size: 11pt; so-language: ca-ES }p.cjk { font-family: “Calibri”; font-size: 11pt; so-language: en-US }p.ctl { font-family: ; font-size: 11pt; so-language: ar-SA }a:visited { color: #800000; text-decoration: underline }a:link { color: #0563c1; text-decoration: underline }
Capítols de llibre/capítulos de libro/book chapters (2018-2024):
- Martin-Rubió, X., & Diert-Boté, I. (2023). “(Dis)fluency and pronunciation accuracy in EMI lectures”. In Dimova, S., Kling, J. and Drljaca Margic, B. (Eds.) EMI Classroom Communication: A Corpus-Based Approach (pp. 36-60). Routledge. ISBN 9781032393148
- Diert-Boté, I., & Martin-Rubió, X. (2022). “A comparison of two lecturers in an EMI context: The interplay between language proficiency and self-concept in the classroom”. In: Recent Advances in second language emotion research (pp. 271-294). Cizur Menor: Civitas Aranzadi.
- Martin-Rubió, X. (2018). Multilingualism across domains. In Martin-Rubió, X. (Ed.), Contextualising English as a Lingua Franca: from data to insights (pp. 1-8). Cambridge Scholars.
Articles/artículos (revisats per parells/revisión por pares/peer-reviewed) (2018-2024):
- Martin-Rubió, X. & Diert-Boté, I. (2023). “I don’t care about the physical appearance in a job”: a multimodal analysis of a challenging episode in the EMI classroom. Journal of English-Medium Instruction. https://doi.org/10.1075/jemi.22012.mar
- Martin-Rubió, X. (2022). La gestió del repertori lingüístic a la classe de tecnologia en anglès: aprenent contingut, llengua i valors. Revista Catalana de Pedagogia, 22, 54-70. https://doi.org/10.2436/20.3007.01.180
- Martin-Rubió, X., & Diert-Boté, I. (2022). Catalan Law and Business Students in Italy: The Impact of a Stay Abroad on Fluency and Accuracy. Theory and Practice of Second Language Acquisition, 8(1), 35-52.
- Martin-Rubió, X. (2021). Audacity and Praat as pedagogical tools: Analysing fluency and pronunciation accuracy. Philologia,19(1), 37-50.
- Martin-Rubió, X., & Diert-Boté, I. (2021). Investigating learners’affective relationships with their foreign languages: From a motivation to love. Konin Language Studies, 9(3), 353-374.
- Martin-Rubió, X. (2019). Catalan engineering students in Denmark: the impact of an ELF-environment on fluency and self-confidence levels. Journal of Applied Linguistics and Professional Practice, 12(2)-2015, 166-186. Handle: 10459.1/66628.
- Martin-Rubió, X., & Cots, J.M. (2018). Self-confidence amongst study abroad students in an ‘English as a lingua franca’ university. Language Awareness, 27(1-2), 96-112.
- Desenvolupant les destreses orals
- Anàlisi del discurs digital
- Teoria de la comunicació en anglès
- Fonètica i fonologia anglesa