Vasi Mocanu
Vasi Mocanu és actualment lectora de llengua i cultura catalana a la Universitat de Salamanca. Ha estat membre del Cercle de Lingüística Aplicada des del 2014.Vasi va obtenir el doctorat l’any 2019 i la seva tesi Un enfocament de mètodes mixtos en la identitat, la inversió i l’aprenentatge d’idiomes en l’estudi a l’estranger: el cas dels estudiants Erasmus a Finlàndia, Romania, i Catalunya, que empra la metodologia mixta per investigar les implicacions per a l’aprenentatge de llengües i la identitat als programes d’estudi a l’estranger al nord, al sud, i a l’est d’Europa, va ser qualificada amb “Cum Laude” i va rebre la menció internacional. La seva investigació se centra en el multilingüisme, la identitat i la diversitat en l’època de la globalització, i més especialment en els processos d’aprenentatge d’idiomes en situacions de mobilitat.
La seva recerca està relacionada amb el multilingüisme, la identitat, i la diversitat a l’era de la globalització, amb un èmfasi en processos d’aprenentatge de llengües en situacions de mobilitat. Actualment, està treballant en la seva tesi doctoral que utilitza una metodologia mixta per investigar les implicacions en relació amb la llengua i la identitat en els programes d’estudi a l’estranger a l’Europa del Nord, de l’Est, i del Sud. Tot i la seva curta carrera acadèmica, la Vasi ja ha participat en tres projectes de recerca: Interculturalidad, ciudadanía europea e ingleś como lingua franca: entre las políticas y las prácticas en los programas de movilidad internacional universitaria (MINECO, FFI2012-35834), Hacia una perspectiva plurilingue en la enseñanza del inglés como lingua franca en la universidad” (MINECO, FFI2015-67769P) and #emovix. Emigració juvenil, nous moviments socials i xarxes digitals (RecerCaixa 2014ACUP 00036).
- Llurda, E. & V. Mocanu, (pendent) Changing teachers’ attitudes towards English as a lingua franca. In N. Sifakis & N. Tsantila (eds.) ELF for EFL contexts. Multilingual Matters.
- Mocanu, V. & E. Llurda (2017).Les perspectives de migració futura dels i les estudiants que participen en programes de mobilitat universitària internacional. A C. Feixa, J. Ganau, F. Solsona & C. Rubio (eds.) L’emigrant 2.0. Emigració juvenil, nous moviments socials i xarxes digitals. Observatori Català de la Joventut. 171-182.
- Mocanu, V. (2016) Book Review; Kalocsái, Karolina. Communities of Practice and English as a Lingua Franca. A Study of Erasmus Students in a Central European Context. Mouton de Gruyter, 2013. Journal of English as a Lingua Franca5, 1: 207–210.
Anglès per al grau en Història de les Arts.