Elisabet Arnó
Elisabet Arnó-Macià és professora titular d’universitat d’anglès per a finalitats específiques a la Universitat Politècnica de Catalunya. La seva recerca s’ha desenvolupat al voltant de diferents temes: la consciència lingüística en l’ensenyament de llengües (en la seva tesi doctoral), l’anglès per a finalitats específiques, l’ús de la tecnologia en l’ensenyament-aprenentatge de llengües, l’ús de llengües en els universitats internacionals i l’anglès com a llengua d’instrucció a l’educació superior. Aquesta recerca s’ha reflectit en nombroses publicacions i presentacions a congressos. La combinació de recerca, docència i innovació docent s’ha traduït en la co-autoria de dos llibres de text universitaris i la coordinació de diversos projectes finançats d’innovació docent (entre 2003 i 2012), dedicats al desenvolupament d’un entorn virtual per l’aprenentatge de l’anglès acadèmic. A més a més, des de l’any 2012 és una dels participants en el Trans-Atlantic and Pacific Project (coordinat per la North Dakota State University), una xarxa de professors i estudiants de comunicació tècnica i traducció de diferents països, que realitza activitats de telecol·laboració dins de l’àmbit de la comunicació professional. També ha estat implicada en AELFE (Associació Europea de Llengües per a Finalitats Específiques), de la qual ha estat secretària (2003-2009) i posteriorment presidenta (2009-2015).
Els seus interessos de recerca inclouen la comunicació tècnica i acadèmica, l’ús de la tecnologia en idiomes amb finalitats específiques i la internacionalització i el multilingüisme en l’educació superior, en particular la implementació de la Ensenyança d’assignatures de contingut en anglès. Les seves publicacions inclouen la coedició d’un llibre sobre tecnologia en llengües per a fins específics de Springer, capítols de llibres a Springer i Peter Lang, articles de revistes a The Modern Language Journal, anglès per a propòsits específics, Journal of English per a propòsits acadèmics, aprenentatge d’idiomes Diari, entre d’altres.
Edited books and special issues of journals (to 2025):
- Lafford, B.A.; Ferreira-Cabrera, A. & E. Arnó-Macià (eds.) (forthcoming, 2025) Español para Fines Específicos (EFE) / The Routledge Handbook of Spanish for Specific Purposes (SSP). London and New York: Routledge.
- Borrás, J.; Gallego-Balsà, L. & Arnó-Macia, E. (2024) (eds.) Special Issue on Global Perspectives on Virtual Exchange for University Internationalisation. Journal of Virtual Exchange.
- Arnó, E.; Aguilar, M.; Borràs, J.; Mancho, G.; Moncada, B.; Tatzl, D. (Eds). Multilingual academic and professional communication in a networked world. Proceedings of AELFE-TAPP 2021 (19th AELFE Conference, 2nd TAPP Conference). Vilanova i la Geltrú (Barcelona), 7-9 July 2021. Universitat Politècnica de Catalunya. ISBN: 978-84-9880-943-5
- Mousten, B.; Vandepitte, S.; Arnó, E.; Maylath, B. (Eds.) (2018). Multilingual Writing and Pedagogical Cooperation in Virtual Learning Environments. Hershey, PA: IGI Global. (recipient of AELFE’s 7th Enrique Alcaraz research award)
Capítols de llibre/capítulos de libro/book chapters (2018-2025):
- Arnó-Macià, E. (forthcoming, 2025). Tecnología y enseñanza de español para fines específicos. In B.A. Lafford; A., Ferreira-Cabrera & E. Arnó-Macià (eds.) Español para Fines Específicos (EFE) / The Routledge Handbook of Spanish for Specific Purposes (SSP). London and New York: Routledge.
- Zong-Nebouet, P.; Arnó-Macià, E. & Mancho-Barés, G. (forthcoming, 2024). “I often use Google Translate to correct spelling mistakes”. English-medium instruction students’ use of technology to learn English. In Bobkina, J., Domínguez-Romero, E. (Eds.) Transformative Trends in Language Education. Peter Lang.
- Arnó-Macià, E., Aguilar-Pérez, M. (2022). Engineering Students’ Views on ESP Courses as a Pathway for the Development of Graduates’ International Mindsets. In Lewandowska-Tomaszczyk, B., Trojszczak, M. (Eds). Language Use, Education, and Professional Contexts (pp. 143-164). Springer. ISBN: 978-3-030-96095-7
- Barr, J.; Arnó, E.; Perat, J. (2022) Technical and professional communication in the European Project Semester. In Malheiro, B & Fuentes, P. (eds.) Handbook of research on improving engineering education with the European Project Semester (p. 108-128). Hershey (Pennsylvania): IGI Global, 2022. ISBN: 9781668423097
- Arnó, E., Schell, T. (2021) Preparing Future Professionals in and for a Global Context: A Case for Telecollaborative Educational Initiatives. In Klein, M. J. (ed.) Effective Teaching of Technical Communication: Theory, Practice, and Application (p. 231-252). Fort Collins, CO: WAC Clearinghouse. ISBN: 978-1-64215-112-1.(This collection was awarded a 2022 CCCC Technical and Scientific Communication Award)
- Aguilar Pérez, Marta and Arnó Macià, Elisabet (2020). He’s a Good Lecturer in Any Language”: Shifting From L1 to English and Implications for EMI Training. M. M. Sánchez-Pérez (Ed.) Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education. (Chapter 8). Hershey, PA: IGI.
Articles/artículos (revisats per parells/revisión por pares/peer-reviewed) (2018-2024):
- Aguilar-Pérez, M., & Arnó-Macià, E. (2024). Personal narratives of three EMI teachers: construction of their identities based on their experiential development. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 1–14. https://doi.org/10.1080/01434632.2024.2373254
- Arnó, E., McCall, M., Kenzie, D., Isohella, S., Maylath, B. (2021). Designing Telecollaborative Projects for Professional Communication and User Experience. Journal of Universal Computer Science, vol. 27, no. 5, 450-471.
- Arnó, E., Aguilar, M., Tatzl, D. (2020). Engineering students’ perceptions of the role of ESP courses in internationalized universities. English for Specific Purposes 58, 58-74.
- Arnó-Macià, E., Vandepitte, S., Minacori, P., Musacchio, M.T., Hanson, J., Maylath, B. (2019). A multilingual background for telecollaboration: Practices and policies in European higher education. European Journal of Language Policy 11(2), 235–255.
- Arnó-Macià, E., Aguilar-Pérez, M. (2019). Developing language and intercultural skills through an IaH programme at university. Studia Universitatis Babes-Bolyai, Philologia 64 (2), 17-34.
- Arnó, E., Aguilar, M. (2018).ESP, EMI and interculturality: how internationalized are university curricula in Catalonia? ESP Today, 6 (2), 184-207.
La seva activitat docent s’ha desenvolupat a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a l’Escola d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú, on ha dissenyat i impartit una àmplia gamma de cursos de comunicació tècnica. A més, ha impartit cursos tant en línia a la UPC com a la UOC (Universitat Oberta de Catalunya) i ha estat professora convidada de màsters a la Universitat de Lleida, la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat d’Anvers (Artesis University College). També ha participat en el desenvolupament i l’ensenyament de cursos de desenvolupament professional per als professors de continguts implicats en la Ensenyança d’assignatures de contingut en anglès.