Guzman Mancho-Barés
La seva carrera professional va començar a la universitat d’Alcalà l’any 1994, on també va llegir el seu doctorat l’any 2002. La seva investigació doctoral es basava en analitzar el discurs utilitzat en l’Ormulum de l’any 1200. També té un màster en E-learning: “ICT Application in Education and instruction” de la Universitat Oberta de Catalunya (l’any 2005). En 2009 va guanyar una plaça de professor Agregat a la Universitat de Lleida. És membre del CLA des de 2010.
La seva investigació inclou una àmplia gamma de temes.
Abans d’incorporar-se al CLA, la seva investigació postdoctoral va abastar temes d’anàlisi del discurs històric (anglès mitjà) a la investigació orientada a les TIC (anàlisi computacional d’errors i l’ús de wikis per a finalitats didàctiques–va editar un número de Revista de Educació a distància sobre l’ús de wikis en diverses disciplines universitàries el 2008). Després d’unir-se al CLA, els temes de la seva recerca s’han ampliat per incloure l’estudi del plurilingüisme a la Universitat. En particular, la seua investigació examinen les creences i pràctiques docents dels graus i assignatures de continguts oferts en anglès a Catalunya (EMI). Els seus últims estudis indaguen sobre la instrucció i l’avaluació dels gèneres acadèmics en EMI, així como els processos d’internacionalització universitària mitjançant les llengües.
Capítols de llibre/capítulos de libro/book chapters (2018-2024):
- Cots, J. M., & Mancho-Barés, G. (2024). English-medium instruction in higher education in Spain. In K. Bolton, W. Botha & B. Lin (Eds.), The Routledge handbook of English-medium instruction (EMI) in higher education (pp. 17-34). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315728222
- Llurda, E. & Mancho-Barés, G. (2021). The Impact of World Englishes and English as a Lingua Franca in Tertiary Education in the Expanding Circle. In Y. Bayyurt & M. Saraceni (Eds.), Bloomsbury World Englishes Volume 3: Pedagogies (pp. 225-240). Bloomsbury Academic. 10.5040/9781350065918.0025
- Block, D. & Mancho-Barés. G. (2021). NOT English teacher, except when they are: The curious case of oral presentation evaluation rubrics in an EMI-in-HE context. In D. Block & S. Khan (Eds.), The Secret Life of English-Medium Instruction in Higher Education (pp. 96-119). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003005667
Articles/artículos (revisats per parells/revisión por pares/peer-reviewed) (2018-2024):
- Mancho-Barés, G., Khan, S., & Aguilar-Pérez, M. (2022). An EMI lecturer’s assessment pracices with engineering laboratory reports. Journal of English-Medium Instruction, 1(2), 232-254. https://doi.org/10.1075/jemi.21008.man
- Mancho-Barés, G., & Aguilar-Pérez, M. (2020). EMI lecturers’ practices in correcting English: Resources for language teaching? Journal of Immersion and Content-Based Language Education, 8(2), 257-284. https://doi.org/10.1075/jicb.19011.man
Ha estat ensenyant tres tipus d’assignatures: (1) anglès per a finalitats específiques, que van des d’Anglès per als Negocis a Anglès per a les Ciències i Anglès Mèdic; (2) assignatures sobre l’anàlisi de gèneres digitals i assessorament de la comunicació digital en el programa de Màster en Llengua y Comunicació Digital; i (3) Història de la llengua anglesa, impartida a la llicenciatura d’Estudis Anglesos.